onsdag 25 januari 2012

Veckans Brasse, Repetition...

Passet idag var extra tungt men mycket givande. Fick öva mycket på scissorsweep-passen vi lärde oss tidigare. Mer guardpasseringar och sätt att hindra passering. Det mest givande var under sparringen mot Erik, han hade det dominerande spelet på mig men jag lyckades motstå subbarna och byta positioner till min favör...

-Börjar med honom beredd att passera mitt sax-svep
-Fångar honom i halfguard, Erik jobbar på position och börjar attackera min hals
-Jag går in på djup halfguard, fokuserar på att få in båda armarna under hans höft/skrev (lider av plats att andas nu)
-Erik tar min rygg men misslyckas att platta ut mig
-Jag vänder tills att han har min rygg sittandes, han attackerar kragen
-Lyckas greppa hans arm, lägger om den och vrider mig inom han position till hans guard
-Tiden tog slut


Fokus på Kimuraförsvar!! (jäkla tobbe)


Än så länge går jobbveckan bra... 2 gympass, kanske ett MMA, Dans 1,5 timmar och kaaaaanske, sparring med Erik i helgen är det som kvarstår av veckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar