onsdag 18 januari 2012

Årets första Brasse-pass...

Ok, det gick långt över förväntningarna! Jag har trots allt tränat rätt hårt i veckan men träningsvärken är på en acceptabel nivå. Jag märkte även idag att konditionen, eller rättare sagt, kroppens hantering av ansträngningar blivit bättre redan nu. Uppvärmingen gick bra sen rullade man lite försiktigt med partners...

Recap!

- Klassisk guardpassering till side


- Från side till mount, fånga din motståndares gi via hans armhåla för att låsa armen och ha kontroll, ta tag i din egen fot och dra förbi hans försvar till mount.


- Klassiskt svep sen träning på scissor sweep.


- NYTT! Ett försvar emot scissorsweeps! När knät kommer upp, trassla in din arm i hans knä-ben och greppa hans byxor på insidan. Tryck ner och Sprawla ut, håll trycket och gå runt till side eller nord/syd. Glöm inte att fiska/fånga hans arm innan du passerar!
Demonstreras ca 3:00 in i den här videon


- Det går sakta, men att gå upp på nacken börjar bli lite enklare.


- Jag fick Patriks rygg och plattade ut honom.... Måste hitta subbar från den positionen.


- Försvar gick bra, Gabbe subbade mig på Bow And Arrow när jag blev för trött.


Imorgon är det dags för MMA... for teh lulz!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar