onsdag 11 januari 2012

Träningsschemat:

Måndag morgon: tränar core                                                  Måndag kväll: tränar brasse
Tisdag morgon: tränar vader, tricep, baksida lår                 Tisdag kväll: eventuellt Crossfit på klubben
Onsdag morgon: tränar bröst och biceps                              Onsdag kväll: brasse igen
Torsdag morgon: tränar ben, rygg                                          Tordag kväll: eventuellt MMA för skojs skull
Fredag morgon: axlar
Lördag förmiddag: eventuellt brasse

På gymmet drar jag även 20 minuter på CT-maskinen varje dag som uppvärming. Gympassen får även aldrig ta mer än en timme att avsluta, en nattarbetare måste sova liksom.

Detta vore drömschemat. Men det kommer ta minst en månad innan jag effektivt har en chans att orka så här mycket träning. Dessutom har jag ett liv utanför gymmet och dojon som behöver min uppmärksamhet. Samt att på måndagar och söndagar har jag och älsklingen buggkurser. Måndagens brasse kommer få ge vika ibland de dagar vi hittar barnvakt att få åka och dansa för skojs skull. Bugg blir fin kardio om man försöker lite...

Som enkel dietförändring, mindre mat, mer grönsaker på tallriken, Inge snacks på kvällarna, samt försöka äta nåt litet var tredje timma. Att gå in på hardcore strikt diet i början av terminen kan aldrig sluta bra!

Nu är det dags att vårda träningsvärken lite....

"Gör, eller gör inte. Det finns inget försöka"

2 kommentarer:

  1. Tja!

    Jag önskar Dig all lycka till att nå Ditt mål!

    MEN.... är det verkligen så smart att köra bröst dagen efter du kört triceps? Samma gäller rygg dagen efter biceps. Känns som Du inte kommer kunna ge allt + att musklerna inte hunnit återhämtat sig innan du bryter ner dem igen = risk för överträning.

    Bara en tanke :)

    SvaraRadera
  2. Att köra triceps ena dagen och bröst andra var en dyrköpt läxa, den gör jag inte om :). Schemat ser måttligt anorlunda ut nu och träningsvärken som var i bröstet förra veckan är inte alls lika hård nu. Läxa väl lärd :)

    SvaraRadera