söndag 22 januari 2012

Lite synder, men goda framsteg.

Japp, får officiellt vara lite stolt över mina framsteg i träningen. Orkade med alla passen som planerat inklusive dansen på söndag (idag).

Viktnedgång har varit lågprioritet, men bara av att aktivera mig har jag nog skalat av mig 1,5-2 kilo. Kommer gå snabbare nu när jag fått min shit från gymgrossisten.

Fick lite roidrage idag får man väl säga. Att ta hand om barnen idag medans tjejen var iväg på sminkjobb var lite frustrerande. Inte för att jag inte älskar dom men Ronja har en riktig separationsångest på gång, samt att hennes tänder plågar henne så om man inte är med henne jämt och håller henne överallt så blir det tårar och klagomål. På detta ska man försöka fixa lite disk och laga mat till 2-3 andra kids.... frustration somsagt.

Men den lossnade när jag och älskling fick glida iväg på våran danskurs så man fick aktivera sig lite :D

Imorgon kväll blir det eventuellt mer dans alternativt brasseträning, det är en barnvaktsfråga.

Och efter ikväll.... dvs imorgon, så ska jag börja dietforska, blandade ihop en av mina tidigare tonfiskröror som jag kan rekomendera...

ca 100gram kidney-bönor
ca 100gram majs
en burk tonfisk (140 gram)
thai-kycklingsoppa... ca 2dl (för smakens skull)

Borde vara runt 500 kalorier, utmärkt till en middag eller lunch, en annan fördel är att alla ingredienser kan förvaras i rumstemperatur så länge dom är oöppnade samt kan ätas varmt eller kallt.

2 kommentarer:

  1. Najsigt! Bra kämpat!! Kommer ju inte finnas nånting kvar av dig när jag ser dig nästa gång!

    SvaraRadera
  2. Beror ju på när din föräldraledighet tar slut...

    SvaraRadera